TRENING PERSONALNY

Trening Personalny

TRENING PERSONALNY


Pewna droga do sukcesu

Trening personalny to najbardziej nowoczesna i skuteczna metoda ćwiczeń fitness. Jako jedyny nastawiony jest całkowicie na osiągnięcie zamierzonych rezultatów, w przeciwieństwie do treningów grupowych, gdzie ograniczenia czasowe i brak doboru odpowiednich narzędzi treningowych do każdego klienta z osobna sprawiają, że cele często nie są osiągane w stopniu satysfakcjonującym. Taki trening pozwala na zindywidualizowane podejście do klienta, przede wszystkim do jego celów i ambicji, stanu zdrowia, kondycji i innych możliwości fizycznych oraz stylu życia i preferencji sportowych. Trening skierowany jest do osób wymagających oraz ceniących czas, gdyż każda minuta treningu jest maksymalnie spożytkowana..


JAK WYGLĄDA TRENING PERSONALNY?


Etap 1

ETAP I


Podstawowym elementem treningu personalnego jest wyznaczenie indywidualnych celów, w pełni satysfakcjonujących klienta. Każdy człowiek jest inny, ma inną budowę anatomiczną, inną sylwetkę, inny poziom kondycji fizycznej, inną sylwetkę, nierzadko cierpi na dolegliwości zdrowotne. Na tym etapie ważne jest ustalenie, czego oczekujemy od treningu personalnego: schudnięcia, przyrostu masy mięśniowej, wysmuklenia i wyrzeźbienia sylwetki, pracy nad prawidłową postawą czy zwiększenia kondycji. Istotnym elementem są także zalecenia trenera, który bardziej obiektywnym i profesjonalnym okiem patrzy się na nasze możliwości oraz indywidualne potrzeby.

Etap II

ETAP II


Podstawowym elementem treningu personalnego jest wyznaczenie indywidualnych celów, w pełni satysfakcjonujących klienta. Każdy człowiek jest inny, ma inną budowę anatomiczną, inną sylwetkę, inny poziom kondycji fizycznej, inną sylwetkę, nierzadko cierpi na dolegliwości zdrowotne. Na tym etapie ważne jest ustalenie, czego oczekujemy od treningu personalnego: schudnięcia, przyrostu masy mięśniowej, wysmuklenia i wyrzeźbienia sylwetki, pracy nad prawidłową postawą czy zwiększenia kondycji. Istotnym elementem są także zalecenia trenera, który bardziej obiektywnym i profesjonalnym okiem patrzy się na nasze możliwości oraz indywidualne potrzeby.

Etap III

ETAP III


Trening personalny na sali fitness składa się z wielu ważnych elementów, z których każdy jest istotny i niezbędny w osiąganiu i gwarancji sukcesu. Ważną częścią treningu personalnego jest ustalenie dogodnego rozkładu treningów w naszym często zabieganym życiu, pochłanianym w dużej mierze przez pracę i obowiązki, jednak przede wszystkim najważniejszy jest dobór odpowiedniego rodzaju aktywności. Wpływ na niego mają zarówno wyznaczone wcześniej indywidualne cele, jak i prywatne preferencje, co do rodzaju ruchu oraz nasze możliwości fizyczne i ograniczenia. Warto wysłuchać także rad trenera, który jest świetnie zorientowany, jaka forma ćwiczeń najskuteczniej przybliżać nas będzie do celu. Należy także zapoznać się z bogatą ofertą możliwych rodzajów ćwiczeń jak i wykorzystać talenty oraz ukończone przez trenera kursy, które być może wprowadzą nas w świat ćwiczeń dotąd przez nas nieznanych a bardzo ciekawych.

Ważną częścią treningu jest nadzór trenera nad prawidłowym wykonywaniem ćwiczeń, co zwiększa z kolei ich skuteczność. Stała kontrola i korygowanie pod względem technicznym ćwiczeń gwarantuje także osiągnięcie lepszych efektów w krótszym czasie. Techniczna poprawność i eliminacja błędów zapobiegają także kontuzjom a nadzór trenera personalnego zapobiega przetrenowaniu.

Kolejnym ważnym elementem jest systematyczność (zalecane są trzy treningi tygodniowo) i motywacja, które we współpracy jeden na jeden jest łatwiejsza do osiągnięcia niż w grupie. Trener staje się nie tylko naszym nauczycielem i powiernikiem, ale także „batem” w razie potrzeby.

Istotne jest by ćwiczenia nie stały się monotonne, w treningi nie wkradła się rutyna, ćwiczenia były dopasowywane do poprawiającej się z treningu na trening kondycji i robionych postępów a zmieniający się ich dobór stymulował układ mięśniowy, stąd tak ważny stały monitoring ćwiczeń i postępów klienta.

Etap IV

ETAP IV


Trener personalny to swoista encyklopedia wiedzy na temat zdrowego żywienia i suplementacji, przemiany materii, odnowy biologicznej, fizjologii wysiłku, budowy anatomicznej, techniki ćwiczeń, aktywnego spędzania wolnego czasu, różnorakich sportów. Ważnym elementem jest więc także dialog trenera z klientem, przekazywanie wiedzy, zachęcanie do zdrowego tryby życia dzień po dniu, propagowanie dobrych wzorców. Zdrowy tryb życia ma się stać dla nas nie tylko codziennością, ale także formą relaksu i zabawy. Program musi być tak ułożony by nie zniechęcać klienta, ale zmienić jego nastawienie do aktywności i zdrowia oraz pokazać, jakie pozytywne zmiany, przypływ energii, zdrowia i świetnego samopoczucia to za sobą niesie. Trener ma być także wzorem dla klienta. Swoim trybem życia, sylwetką, dietą i aktywnością fizyczną propagować dobre nawyki i kult aktywności.